هر دقیقه ای که در برنامه ریزی سپری می شود، ده دقیقه از اجرا را ذخیره می کند.

هرچه بیشتر برنامه داشته باشی، بهتر از زمان خود استفاده می کنی.

هر شب قبل خواب کارهایی که باید روز بعد انجام بدی رو بنویس

با نوشتن یک لیست از کارهایی که باید انجام دهی شروع کنید. بهترین زمان برای نوشتن لیست روزانه، شب قبل است تا ذهن ناخودآگاه شما بتواند در حالیکه در خواب هستید روی آن کار کند.

اولویت بندی خیلی مهمه!

لیست را براساس اولویت ها سازماندهی کنید.

کارهای مهم رو پیدا کن

قانون 20/80 را تمرین کنید: 80 درصد نتایج از فقط 20 درصد از فعالیت ها حاصل می شوند.
آن فعالیت ها چه هستند؟

یه روش خوب برای اولویت بندی

 از روش ABCDE برای تنظیم اولویت ها استفاده کنید.

این روش براساس درنظرگرفتن عواقب انجام یا عدم انجام یک وظیفه ی خاص است.

A: باید انجام شود(عواقب جدی برای عدم انجام آن وجود دارد.)

B: بهتر است انجام شود (عواقب خفیفی برای عدم انجام وجود دارد.)

C:  خوب است انجام شود (هیچ عواقبی ندارد.)

D: قابل سپردن به دیگری

E:  منتفی ( هرچیزی که می توانی حذف کنی برای ذخیره ی زمان بیشتر.) 

به ترتیب انجام بده

لیست خود را با A-1، A-2، A-3 و بدین ترتیب سازمان دهی کنید.
وظیفه ی A-1 را اول صبح پیش از هرکاری انجام دهید.
خود را منضبط کنید برای تمرکز کامل بر روی وظیفه ی A-1 تا زمانی که به طور کامل تمام شود.

به ترتیب انجام بده

وظیفه ی A-1 را اول صبح پیش از هرکاری انجام دهید.

 

انضباط مدیریت خوب زمان به تمام نظم های دیگر شما گسترش می یابد.